RTÜK, Rudaw'ı Türksat'tan çıkardı

27 Eylül 2017 Çarşamba, 04:00

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Irak Kürt Bölgesel Yönetimi’nden aldıkları lisansla yayınlarını gerçekleştiren “K24 TV”, “WAAR TV” ve “Rudaw TV” kanallarının TÜRKSAT’tan çıkarılmasıyla ilgili işlem başlattı.

Son dakika haberi! RTÜK yetkililerinden alınan bilgiye göre, yayın incelemeleri sonucu “WAAR” logolu televizyon kanalının 16 Temmuz’daki hava durumu programında Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ni “Kürdistan bölgesi” olarak gösterdiği, Diyarbakır ve Van illerinin hava sıcaklığına ilişkin bilgi verirken de “Amed” ve “Wan” isimleri altında “kuzey Kürdistan” anlamına gelen “Baküre Kurdistane” ifadesine yer verildiği belirlendi.

“K24 TV” kanalının yayınlarında ise Irak ve Suriye’nin yanı sıra Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ni de içine alan bir bölgenin “Kürdistan” adı altında sarı renkle gösterildiği, bu bölgenin daha sonra dörde ayrılarak Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin “Baküre Kurdistane” olarak nitelendirildiği tespit edildi.

“Rudaw TV” kanalında da eş nitelikte yayınlara yer verildiği, RTÜK İletişim Merkezine yapılan bildirim ve kamuoyuna yansıyan haberlere istinaden yapılan incelemelerde, laf konusu televizyon kanalının yayınlarında “Baküre Kurdistane” olarak nitelendirdiği bölgelerde terör örgütü PKK/YPG lehine yayınlar yaptığı belirlendi.

RTÜK’ten lisanslı olmayan K24 TV, WAAR TV ve Rudaw TV yayınlarını Irak Kürt Bölgesel Yönetimi’nden aldığı lisansa dayanarak TÜRKSAT uyduları üzerinden iletiyordu. Yayın incelemeleri sonucu laf konusu kanallardan Türkiye Cumhuriyeti Devleti sınırları içinde açıkça öbür isimlendirmelerle yıkıcı ve bölücü mahiyette yayın ve nitelendirmeler yapıldığı tespit edildi.

RTÜK’ün bugün gerçekleştirdiği Üst Kurul toplantısında, Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun’un ilgili maddesi gereği, söz konusu kuruluşların yayınların iletimine izin verilmemesi ve engellenmesi, bu kararın Türksat A.Ş’ye bildirilmesi yönünde karar alındı.

Buna göre, Türkiye’ye ait uydular üzerinden kapasite kullanan “K24 TV”, “Waar TV” ve “Rudaw TV” kanallarının ihlale mevzu, bahis yayın içerikleri 48 saat içinde düzeltilmez ve ihlal giderilmezse, laf konusu kuruluşların yayınlarının iletimine izin verilmemesi ve engellenmesi hususunun TÜRKSAT’a bildirilmesine ilişkin alınan Üst Kurul kararının gereği TÜRKSAT tarafından yerine getirilerek laf konusu yayınların iletimi sonlandırılacak.

You must be logged in to post a comment Login


alanya escort beylikdüzü escort porno izle porno izle eryaman escort
https://www.donaldsonville.org antalya escort bodrum escort
antalya escort istanbul escort http://antbox.org şirinevler escort beylikdüzü escort bayan şişli bayan escort cialis
istanbul escorts
istanbul escort
istanbul escorts
istanbul escort
istanbul escort
halkalı escort şirinevler escort çapa escort